zamknij

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

 
Facebook AgroNews Twitter AgroNews Youtube AgroNews GooglePlus AgroNews

Agro, nr 1/2008, miesięcznik

Internet medium interaktywnym


-    Redakcja: W sierpniu 2008 r. rozpoczął działalność portal AgroNews z Telewizją Interaktywną. Do kogo jest adresowany?
-    Sławomir Szymczak: Kontent portalu i telewizji internetowej powstał w wyniku szczegółowych analiz rynku oraz strategii długoterminowej. Zrealizowany został przez zespół posiadający wieloletnie doświadczenie marketingowe w segmencie agro. Adresowany jest do populacji konsumentów żyjących i pracujących na obszarach wiejskich, jak również do przemysłu pierwszego i drugiego przetworzenia oraz całej palety usług związanych z wymienionymi obszarami. Chcąc zapewnić komplementarną i szybko dostępną informację, pozyskaliśmy partnerów do naszych działań: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi,  agencje rolne, stowarzyszenia i izby gospodarcze, instytuty naukowo-badawcze, szkoły wyższe, ośrodki doradztwa rolniczego oraz wiele tytułów prasowych zajmujących się wymienioną tematyką. Proszę zauważyć fakt, iż demograficznie mieszkańcy wsi są najliczniejszą grupą zawodową w strukturze internetu ze względu na miejsce zamieszkania (3,7 mln użytkowników internetu mieszka na wsi), wykazującą największy potencjał wzrostu, a wykorzystanie sieci przez grupę zawodową „rolnik indywidualny” staje się bardzo duże. Dotyczy to szczególnie gospodarstw od 20-30 ha – tj. około 124 tysięcy gospodarstw indywidualnych.

-    Red.: Czym wyróżnia się AgroNews od podobnych przedsięwzięć?
-    S. Sz.: Wyróżnia nas szeroki zakres oferty dla konsumenta i prosumenta oraz zawartość portalu budowana wg systemu 5C: content (treść), community (społeczność), convergence (współuczestnictwo w tworzeniu przekazu i treści), commerce (biznes, handel), communication (komunikacja).
AgroNews jest doskonałym narzędziem marketingu bezpośredniego. Posiadamy technologię do targetowania behawioralnego, która powoduje lepszą segmentację profili konsumenckich oraz dokładniejsze przewidywanie jego zachowań. Zamierzamy wspólnie z internautami budować wspólnotę i tworzyć model komunikacji z odbiorcą wywołujący interakcję.

-    Red.: Duże portale uruchomiły serwisy z filmami i programami telewizyjnymi. Jest to moda czy konieczność?
-    S. Sz.: Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. W AgroNews, oprócz zawartości typowo informacyjnej, szczególnie skoncentrowaliśmy się na budowie Telewizji Interaktywnej. Tworzy ją zespół doświadczonych realizatorów i producentów telewizyjnych. Nikt już nie ma wątpliwości, iż multimedia to przyszłość sieci, a konkurencja pomiędzy video w sieci a tradycyjną TV zostanie przeniesiona do telewizji mobilnej. W obu segmentach mediów obserwujemy przenikanie się treści oraz technologii.

-    Red.: Czy AgroNews jest konkurencją dla mediów prasowych?
-    S. Sz.: Niektórzy tak uważają, ale jest to błędne rozumowanie. Tytuły prasowe ze względu na koszty wytworzenia i dystrybucji staną się dobrem bardziej ekskluzywnym. Rozwijać się będą tytuły prasowe odpowiadające oczekiwaniom czytelnika, a nie ambicjom zespołów je wydających. Na rynku mediów, który w obecnym czasie charakteryzuje się dużą dynamiką zmian, media prasowe oraz media elektroniczne będą kompatybilne. Szczególnie dotyczy to prasy, która, współpracując z mediami elektronicznymi, powiększać będzie swoje zasięgi i ewoluować w kierunku cyfrowych form przekazu.

-    Red.: W którym kierunku będzie następował rozwój AgroNews?

-    S.Sz.: AgroNews będzie się rozwijać w kierunku platformy informacyjnej. Myślę, iż stworzony przez nas produkt będzie permanentnie wzbogacany, i jeszcze wielokrotnie zaskoczy rynek. Wszystkie działania, które zespół będzie realizował podporządkowaliśmy dobru konsumenta. Mam nadzieję, że uzyskają one jego uznanie.

Pogoda - AgroNews

Zainstaluj Flash Player aby zobaczyć pogodę.

Get Adobe Flash player